Sayfalar

Instagram'e İthafen

Instagrama bakıp içinde yüzülen lüksü, çıkılan seyahetleri, giyilen kıyafetleri, poz poz fotoğrafı çekilen yemekleri hatta ve hatta gözümüze sokulan estetikli güzelliği kıskananlardan mısınız? Korkmayın itiraf edin. Çünkü hissettikleriniz yalnızca size ait duygular değil. Öyle bir zaman ki herkes her şeyini birbirinin gözüne sokmakla tatmin oluyor. Bir mekana gidiyoruz yediklerimizden içtiklerimizden tat almak yerine instagramlık fotoğraf çekmeye uğraşıyoruz foursquare açıp yer bildirimi yapacağız, twitterda geçirdiğimiz eğlenceli gece hakkında yorumlarda bulunacağız diye göbeğimiz çatlarken iki lafın belini kıramıyoruz doğru düzgün.
Kafamı nereye çevirsem ön kameradan kendi fotoğraflarını çeken insancıklar. Ev, araba, okul, sokak, uçak, otobüs, tuvalet banyo... Tüm evrene yetecek sayıda fotoğraf çekilmiştir bence.
Eskiden yani ben çocukken babam sokakta bir şey yememi istemezdi diğer çocukların da canı çeker evde ye kızım derdi. Ciddiyim. 20 yaşındayım ve ben bile medeniyetin çok fazla bencilleştiğini düşünecek kadar mukayese yapabiliyorum anılarımla. Şaşaa, abartı genelde doğulunun sevdiği bir mefhumdur ama artık dünyanın herbir yerinden gösteriş budalalığı sendromu yayılıyor. En güzel benim! En seksi benim! En zevkli benim! En zengin benim! En maceracı benim! En entelektüel benim! En mutlu benim! En protest benim! En grotesk benim! En mükemmel benim anlıyor musunuz benim! Renkli kişiliğim sanatsal estetik anlayışımla ben birinciyim!

3 sesleniş:

Geronimo dedi ki...

Keşke haklı olmasaydın.

byvayet dedi ki...

Tumblr da bir yazi gormustum tumblr ve benzer platformlarla ilgili:

Sanatci degilsin
entelektuel degilsin
derin degilsin
inanilmaz bohem bir cevrede yasamiyorsun
...
sadece internet erisimin var

aslinda bunu artik tum hayatta yasiyoruz. Aslinda yasamiyoruz. The Wall konserini tabletlerimizle kendi duvarimizi orerek izlemeyi tercih ediyoruz.Hic olmadigimiz ama olmak istedigimiz yerilerin veya kisilerin fotograflarini paylasiyoruz. Artik birbirimizi internet uzerinden instagram twitter facebook uerinden ezmeye calisiyoruz. Instagram da mesela, alisveris ve sikisden baska bir sey yok. Yeni cantalar ve aynadan cekilmis gobekler.

Adsız dedi ki...

bundan şikayetçi -yani başka bir kelime bulamadım yoksa banene kim ne fotoğraf atıyorsa- tek benim sanıyordum :))

anı yaşamak en iyisii amaan.