Sayfalar

Zevklerin En Büyüğü

20 yaşıma geldim ve bu yaşa kadar hep önceki yaşlarımdan nefret ettim. Ah ne kadar aptalmışım, ah ne kadar ergenmişim, ah ne kadar bokmuşum diye diye zaman geçti. Ama artık kendimi kucaklamam gerektiğini düşünmeye başladım. Neysem o'yum işte. Bir sürü hatam oldu bir sürü saçma sapan insanlarla ilişki kurdum vakit kaybettim kendime göre vs. Ne olmuş yani? Ben de insanım. Benim de mükemmel olmamaya hakkım var. Hangi insan beni yargılayacak kadar olgun?
İşte kendimi sevmenin ilk basamaklarındayım birkaç adım attım fakat kendi kendine mi başladı bu süreç? -Tabi ki hayır! Kendinizi koşulsuz şartsız seven birinin varlığını hissetmediğiniz sürece kendinizi tam olarak sevemeyeceğinizi düşünüyorum. Yani başkalarının size karşı olan duyguları sizin kendinizi algılayışınızı oluşturuyor. Sevilmeden önce sevgiyi küçümsüyor insan hatta dalga geçiyor. Makroorganizmalardan tutun da mikroorganizmalara kadar her canlının zevk için yaşadığını savunurum ben. Ve en büyük zevkin de sevilmek olduğuna kanaat getirdim.

4 sesleniş:

özlemm dedi ki...

bence insan egosu tatmin olduğunda kendini sevdiğini hissediyor ancak o zaman ay ben çok güzelim ben çok başarılıyım vs vs motive oluyor .e insanın egosunu en tavan yapan şeyde birinin kendimizi sevmesi :)her zaman olduğu gibi yeniden katılıyorum sana pink freud;)

luckypenyy dedi ki...

Ve sen kendini sevmediğinde başkasının seni sevmesini beklemek.mantıksız

Adsız dedi ki...

Sen kendini sevmeden başkalarının seni sevdiğine içten inanmazsın. Bir türlü kendimi sevemedim.

Pink Freud dedi ki...

özlem; teşekkür ederim :) ben de dediklerine harfi harfine katılıyorum egosu tatmin edilmeyen biri kendini sevemez.


luckypenny; söyle bakalım sen kendini niçin seviyorsun?


adsız; bence sıra biraz ters yani sevilmediğinde sen de kendini sevmeyeye başlıyorsun.