Sayfalar

Arkadaşlık

Salak insanlar arasında yaşıyorsanız kısa bi süreliğine bu durum hoşunuza gider yanlarında fazlasıyla zeki  ya da kültürlü kaldığınızı bilirsiniz hatta onlar da söylerler "bu kadar çok şeyi nereden biliyorsun" derler hayret ederler anlattıklarınıza düşündüklerinize. Fakat sonrasında artık neyden bahsettiğinizi anlamamaları canınızı sıkmaya başlar sordukları basit sorular "bu kadar da olmaz" dedirtir. Hayata bakış açılarının darlığı olaylara verdikleri peşin hükümler basit dertleri canınızdan bezdirir.
-Salak dostun olacağına akıllı düşmanın olsun- vecizesine hak verecek kadar matah birşey zannedersiniz kendinizi .
Sonra gayet zeki bulduğunuz arkadaşlarınız gelir aklınıza. Gerçekleri daha çabuk kavradıklarından daha acımasızdırlar, zaaflarınızı keşfedebilir ve canları isterse kullanadabilirler. Siz de kendinizi daima tetikte hissedersiniz. Duygularınızı korumaya alırsınız ve başkalarının çıkmazlarını bulursunuz savunma amacıyla. Doğal davranamaz yaptıklarınıza yapacaklarınıza dikkat edersiniz. Sizin fark ettiklerinizi onların da önceden sezmiş olacağını tahmin edersiniz vs bu süreç uzar gider.
Sonra zeki insanlardan da arkadaş olamayacağı kanısına varırsınız. Bir insan ne kadar zekiyse o kadar kötü gibi gelir.
Sonuç olarak da hiç kimseden doğru düzgün arkadaş olamayacağından şüphelenirsiniz.
Burak olmasa bu yazdıklarıma üzülürdüm neyse ki şimdi sadece birer tespitler.

3 sesleniş:

Unknown dedi ki...

Çok güzel tespitler hepsine katılıyorum. Eklemek istediğim bikaç bişey var yalnızca bir insan zeki olduğu kadar kötü diye düşündüğümüz doğru zaman zaman ama eğer kendinin de birazcık da olsa zeki olduğunu düşündüğün zaman kimsenin seninle istediğin gibi arkadaşlık kurmadığını da açıklamış oluyorsun. Belki senin benim için de aynı şeyleri düşünüp arkadaşlık etmiyorlardır.Ya da tetikte davranıp belki de salağa yatıyolardır. Öyle insanlar var ki bukadar zaman hayatta kalmalarına bile şaşırıyorum ama baktığım zaman herşey de yolunda gidiyo :) demek ki salak olan onlar değil de salak yerine konan ben oluyorum...

Pink Freud dedi ki...

Ben kendimin iyi olduğunu düşünmüyorum ki aslında hemen hemen kendini tanıyan her insan içinde barındırdığı bencilliği ve kötülüğü görüp arada ürperir. Bazıları ısrarla özümde iyi olduğumu savunuyor oysa hepimiz özümüzde kötüyüz.

Unknown dedi ki...

Genelde savunulan ''herkes özünde iyidir'' lafını burada yerle bir etmiş oluyorsun :) evet haklısın hepimiz kötüyüz ve bu yazdıklarının aynısını bizim için de düşünen eski arkadaşlarımız şuanda biyerlerde belki de bizden nefret ediyorlar.