Sayfalar

Garip

Sıradan -ama gerçekten sıradan- insanların sıkça kullandığı bir sözcük vardır; Garip.
Garip davranış, garip zevk, garip insan garip kıyafet... vs vs.
Garip demek bizden farklı demektir. Bize benzemeyene garip deriz.
Bu yüzden çok yönlü olmayan farklı bakış açısı bulunmayan kimseler, evet böylelerine örümcek kafalılar da diyebiliyoruz anlayamadıklarına garip der geçer.

7 sesleniş:

leon dedi ki...

aslında örümcek kafalılar dediğimiz insanlar anlayamadıklarına garip deseler çok güzel olurdu. çünkü anlayamadıklarına garip demek çok olumlu olmasa da kötü niyetli bir yorum değildir. kendisinin anlayamadığı bir şey olduğunu ve kendisi için sıradışı olduğunu ifade etmek olur. ancak memleketimizdeki örümcek kafalıların hiç biri bunu yapmıyor garip kelimesini dünyanın en iyi kelimesi sayılacak hale getiren hakaretleri bir bir sıralıyorlar.bu her durumda var. eşitlil isteyene,farklı dinde olana ya da dinsiz olana ya da sadece anlık bir harekete bile neler neler sayıyorlar. anlayamamak suç değil herkes herkesi anlamalı diye bir kural yok. önemli olan anlayamayacağımız insanlar,anlar,durumlar olduğunu kabul etmemiz.(anlamaya çalışabiliriz yine de)bunun sonucunda da insanlara önyargı ile bakmaya başlayıp kişiliğine saygısızca saldırmamak. ne yazık ki bizim memleketimizin örümcek kafalıları tamamen bunun dışında. hem önyargılı hem saygısız hem de bunun sonucunda şiddete eğimli. kısacası garip diyebilecek seviyede olmaları bizim örümcekler adına çok masum bir hareket olur.

mosquito dedi ki...

leon'a katılıyorum, garipten önce durumu/kişiyi tanımlamaya bildiklerini sandıkları kelimelerle başlıyorlar,sonuna kadar önyargıyla. Ben de bu duruma garip diyorum, aslında ben çok fazla kullanıyorum bu kelimeyi. Bilemedim şimdi, oturup düşünmeli miyim?

Pink Freud dedi ki...

LEON bütün dindarlar ateistleri garip bulur mesela. Onlara göre ateizm saçmadır gariptir "mantık dışıdır" gereksiz yere asiliktir vs vs.
Ya aslında yazıya biraz farklı yerlerden bakıyoruz nasıl diyeyim garip etiketinin sabit fikirliler tarafından çok kullanıldığını ve örümcek kafalı dediğimiz kişilerin de işe garip demekle başladıklarını düşünüyorum.
Ben bugüne kadar psikolojik sorunları olan bi iki kişi dışında kimseyi garip bulmadım. Sonra garip nitelendirmesini öğrendim. MOSQUİTO sen de benim gibi garip demesini öğrendin bence. Ve senin yorumunda anlattığın garip yorumun saçma anlamında, anlayamadığın için değil

leon dedi ki...

tamam anladım seni ama benim dediğim keşke bütün dindarlar ateistleri sadece mantık dışı asi sıfatları ile yargılayabilse. çünkü bunlardan kimseye zarar gelmez. ben ateistlere tecavüz edilmesi haktır diyen adamı da gördüm ondan dedim. yani bizim memleketteki örümcek kafalılar örümcek kafalı bile olamıyor. sonuç aslında benimkisi sadece bir dilekti :) konuyu daha bi genele açmıştım filandı vs. saçmaladım :)

Pink Freud dedi ki...

Oha nasıl bir insan o ya ateistlere tecavüz edilsin diyen? Kendisi mi edecekmiş?
Tanrının bana verdiği yetki(organ) dayanarak ateistlere tecavüz ediyorum.
Evet genelde daha genele açıyorsun :) fena mı işte diyalektiğimiz gelişiyor.d

leon dedi ki...

aynen fırsatım olursa yaparım demişti. pis kavga çıkmıştı filan. namus nedir diye bir belgesel yapılmıştı izledin mi. kısa bir şeydi galiba facede görmüştüm ben de. izlemediysen izle. çok komik şeyler var. gülmekten ağlatacak cinsten.

Pink Freud dedi ki...

Ya faceim yok sosyal medyadan uzağım asosyalim falan filan.d